3 februari 2016

Veenendaal, pak die ICT kans!

Met 300 bedrijven en zo’n 2.500 mensen werkzaam in de ICT-sector mogen we wel zeggen dat Veenendaal iets heeft met ICT. De ICT-sector is een belangrijk onderdeel van de economische structuur. Een sector waar wij als Veenendaal zuinig op moeten zijn.

Veenendaal wil zich verder profileren als ICT-stad. Om dit te realiseren is een visie ontwikkeld waarin de ontwikkeling van een ICT campus is opgenomen. Dit als verbindende schakel tussen bedrijfsleven en onderwijsinstellingen. De gemeente zal betrokken zijn bij de opstart maar daarna zullen andere partijen dit over nemen.

Voorwaarde voor de verdere ontwikkeling van Veenendaal als ICT-stad is dat de gemeenteraad instemt met de voorliggende ICT visie. De SGP vindt dat Veenendaal de kans moet pakken om zich verder te profileren als ICT stad. De regiogemeenten en de provincies Utrecht en Gelderland gunnen ons deze profilering. Deze ICT kans mag Veenendaal niet onbenut laten!

Dave Scheele