8 februari 2022

Goede jeugdhulp van groot belang.

Goede jeugdhulp

In de nieuw vast te stellen Regiovisie Jeugdhulpregio FoodValley staat de zorg voor de jeugd centraal. En goede jeugdhulp vindt de SGP van groot belang. Ons speerpunt hierbij is ‘bouwen aan zorg op maat: in Veenendaal krijgen zij die dat nodig hebben de zorg die bij hen past. We bouwen aan een goed pakket met ruimte voor identiteitsgebonden zorg.’

Uit de beantwoording op onze schriftelijke vragen blijkt dat er met de nieuwe regiovisie aandacht en ruimte blijft voor kwalitatief goede identiteitsgebonden organisaties. En wij hebben in de commissiebehandeling aandacht gevraagd voor het blijven uitvoeren van de eerder aangenomen motie waarin we een oproep aan het college deden om meer in te zetten op ondersteuning in gezinnen op het gebied van relaties. Volgens de SGP ben je dan echt preventief bezig en voorkom je problemen in gezinnen en voor kinderen (door bijvoorbeeld vechtscheidingen proberen te voorkomen).

Jan Snoei
Raadslid SGP